Planetside - az MMOFPS

Amit nem lehet 3 mondatban elmagyarázni, azt látni kell. A Planetside ilyen. Magyarországon méltatlanul ismeretlen MMOFPS, ami komoly függőséget okoz. 2012. november 20-án szintet lépett az FPS-műfaj. Elindult a Planetside 2. Planetside - az intelligens ember shootere.

A játék legnagyobb értéke - a közösség

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2011.09.09. 08:00

Van valami a Planetside-ban, amit más online shooterek nélkülözni kénytelenek, mégpedig az állandó világ. Mapek, szobák, meccsek vannak, pár percenként újraindul a harc, lehet, hogy nem is a korábbi társaiddal leszel egy csapatban. Tétje ugyan van a játéknak, izgalom, feszültség, adrenalin, sikerélmény - vagy épp kudarc, egér belevágása a monitorba... De pár perc és minden kezdődik újra.

Az állandó játékvilág viszont összefüggést ad a harcoknak, értelmet nyer a küzdelem. Teret nyerni, előnyhöz jutni, sarokba szorítani az ellenfeled. Tartani a kulcsfontosságú bázisokat, csomópontokat... Akár egy biztos vereségnek is lehet stratégiai jelnetősége, hisz ha elég ideig tartosz fel egy nálad nagyobb erőt, akkor valahol máshol, valakik mások előre tudnak törni, csendben bázist tudnak foglalni. Vagy lehet, hogy te és csapatod csak egy elterelő támadást intéztek, hogy megosszátok a védelem erőit.

Lehet, hogy "öngyilkos" küldetésre indulsz, de a támadásod taktikai előnyhöz juttatja az oldalt, akinek a színeiben játszol. Sőt, lehet, hogy a főcsapással haladsz, de közben tudod, hogy mások vállalják az elterelő harcokat.

A játék nagyon komplex taktikára, stratégiára ad lehetőséget, és ez nem működik csapatmunka nélkül. Amelyik oldal jobban szervezi magát, az fog aznap felülkerekedni. Ezt követeli meg, és erre ad lehetőséget az állandó világ.

A közösség alapegysége az outfit. Az outfit - más játékban guild, klán - adja a lelkét a játéknak. A legrégebbi outfitek a játék 2003-as kezdése óta fennállnak és az így szerveződő közösségek tagjává válni önmagában is hajtóerőt jelent. Ennyi év után az outfitek önmagukban megtartó erőt jelentenek. Nem csak a játékért játszol, hanem a haverok, a társaság miatt. Nem cél a játék, hanem eszköz.

A játékmechanikából következik az egymásra utaltság, és a support szerepekre is legalább akkora szükség van, mint gyors reflexekre. A játékban messze nem a kill/death arány az egyetlen mérőszám... Egy jól elhelyezett újraéledő pont, a háttérben végzett önzetlen javítás/gyógyítás, tankok, légvédelem, vagy csapatszállítók vezetése nélkül a legjobb k/d is meddő fölény marad.

Ez a csapatszellem végigkíséri az egész játékot. Itt nem csak közvetlen csapattársaid segítenek gyógyítással, javítással, hanem lényegében mindenki-mindenkinek.

Talán a játék "egymást támogató" mechanizmusa miatt, talán az érett játékosok miatt (kicsit tyúk-tojás dilenma ez), a játékon kívül is megmarad a konstruktív, hozzáállás. A játék fórumain persze néha megy a "kinek a hosszabb?", meg játék közben is van egy-egy odaszólás, főleg ha valaki nagyobb erők harcolnak felesleges helyeken és a megosztottság miatt mindenki szív, de nem ez az alaphang.

Legyél te is a közösség része!

Címkék: közösség outfit planetside planetside universe

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://planetside.blog.hu/api/trackback/id/tr633105945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.