Planetside - az MMOFPS

Amit nem lehet 3 mondatban elmagyarázni, azt látni kell. A Planetside ilyen. Magyarországon méltatlanul ismeretlen MMOFPS, ami komoly függőséget okoz. 2012. november 20-án szintet lépett az FPS-műfaj. Elindult a Planetside 2. Planetside - az intelligens ember shootere.

Nem a ruhat eszi az embert...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2011.07.30. 19:58

...hanem az ember a ruhatot?

Mutassatok egy MMO-t, ahol egy első szintű karakter ellenfele lehet akár egy kimaxolt karakternek! (ok, de a Second Life-ban nincs harc! :) )

A Planetside ilyen. Egy karakter erejét a játékos adja, játéktechnikailag (majdnem) semmi előnyt nem ad a magasabb szint. Hát ezt meg hogyan? 

A Planetside ugyanis skill-based, azaz "ügyesség-alapú" játék. Nem a karakter statisztikái, nem a viselt páncél, a forgatott fegyver, az elsütött skill szintje határozza meg a karakter eredményességét. Ügyetlen játékos kezében egy "haladó" karakter is alulmarad egy képzett, a játékot ismerő 1 szintű játékossal szemben.

Hol van hát a fejlődés?

Ahogy a karakter szintet lépett, ún. cerification point-okat, "jogosultság-pontokat" kapott. Minden felszerelési tárgy (különböző páncélok, támogató eszközök, komolyabb kézifegyverektől a legnagyobb járművekig) használata ilyen pontokba került. Kezdéskor kaptál 6-ot, aztán szintenként még 1-1-et, tehát magas szinteken sem tudtál túlzottan sokból gazdálkodni, főleg mert a legtöbb jogosultság 2-3-4 pontot igényelt, voltak, amelyek egymásra épültek, és voltak, amiket több szinten is el lehetett sajátítani (ezek jellemzőes support, támogató skillek voltak). Egy "életképes" gyalogos pl. 9 pontnál kezdődött (3 pont a páncélra, 2+4! az elérhető legnagyobb fegyverre), ehhez még 3 pontért jött a gyógyítás képessége (bár voltak medpack-ek), vagy ugyanígy 3-ért a páncél javítása. Tehát kb. a 6. szinten egyetlen szerepet (esetünkben a nehézgyalogost) be lehetett tölteni. Később ehhez jöhetett további 3 pontért valami jármű elleni fegyverzet, esetleg további 2 pontért némi utász-képesség, 1-2-3 pontért valamilyen jármű, akár repülő, vagy csapatszállító, esetleg a gyógyítóképesség tovább növelése, vagy a hackelés (a játékban található terminálokat, ellenséges járműveket)... volt hova fejlődni, mindig tudott mit kezdeni az ember azzal a plusszponttal.

A jogosultságokat el is lehetett felejteni, visszanyerve a pontokat, és azokat máshova befektetve egy teljesen más profilú karakterré alakíthattad át az avatarodat. 

Ahogy szintet léptél, szerezhettél nagyobb mordályt, de nem volt Mordály+1, Mordály of Megnövelt Sebzés, Mithrill Mordály, vagy épp Mari Néni Irrídiumszálas Rácsosatlettája. Mindenki ugyanazt a felszerelést használta, csak kérdés, hogy hogyan. Így aztán a magasabb szintű karakternek nem volt nagyobb páncélja, életereje, nem kapott nagyobb sebzést... Viszont több lehetősége volt alkalmazkodni a változó harctéri körülményekhez, hiszen többféle fegyver és eszköz közül választhatott. 

Hogy ez mennyire volt szerencsés megközelítés? A legtöbb MMO-játékosnak idegen egy teljesen ügyesség-alapú játékmechanizmus. Szeretik érezni, hogy fejlődnek, látni a hatalmas fegyvereket, a hatalmat jelképező óriási páncélokat... Itt mindenhez hozzáférhettél szinte az első napon - csak nem egyszerre. 

A Planetside2 valamelyest új alapokra helyezi a rendszert. A fegyverek, képességek sokkal finomabb skálán lesznek tanulhatóak, és a körülmények szerencsés együttállása (meg az irányított karakterfejlesztés) hatására akár 20% előnyt is össze lehet majd szedni bizonyos szituációkban. Tuningolhatod a fegyvereidet, a klánod profiljából következően is lesznek bónuszok, a terület is adhat valamit, a szakaszvezetőd is külön "buffolhat".... mindez viszont maximum 20%-ig, ami nem is rossz arány, ha pl. a WOW-ot nézzük, ahol egy szint különbség is szinte átléphetetlen akadályt (és fix 1-est) jelent a 1337 vs n00b totómeccsen.

Ebben a játékban TE vagy, aki számítasz, és ez ezután sem lesz másként. Minden siker a TE sikered, és nem a karakteredé. Ezért annyira addiktív a játék.

Címkék: statisztika fegyver fejlődés jogosultság planetside1 certification skill based

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://planetside.blog.hu/api/trackback/id/tr813112661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása