Planetside - az MMOFPS

Amit nem lehet 3 mondatban elmagyarázni, azt látni kell. A Planetside ilyen. Magyarországon méltatlanul ismeretlen MMOFPS, ami komoly függőséget okoz. 2012. november 20-án szintet lépett az FPS-műfaj. Elindult a Planetside 2. Planetside - az intelligens ember shootere.

Írni kéne valamit...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2012.09.21. 14:54

... helyette játszom. Béta-tesztelek...

 

Bár már jó ideje feloldották a titoktartásit, a blog mégsem frissült azóta, hogy a technikai teszt idején született bejegyzésemet kitettem. Ennek több oka van:

Első és legfontosabb, hogy most, hogy van már mivel játszani (ok, eddig is volt) esténként én is inkább tesztelek, nem pedig arról írok, hogy milyen jó lenne tesztelni. Ez mondjuk magánügy, de aktív szerző nélkül nincs blogcontent.

Második és még legfontosabb, hogy bár napról-napra növekszik az élményanyag, nem érdemes ezt "naplószerűen" vezetni, mert a játék folyamatosan változik. Rengeteget fejlődött két hónap alatt technikailag, lényegében eltűntek  "tízpercenként kivág desktopra" problémák. Folyamatosan nőnek az FPS-ek, bár elsősorban az ATI kártyák tulajdonosai talán elégedetlenebbek. A jövő hétre ígértek egy patchet, ami a low-end gépeken is jelentősen növeli majd a megjelenítés sebességét, szóval aki már próbálta, de elkeserítette, hogy régebbi vasán nem fut a játék, az nézzen rá vissza!

Emellett pedig - nagyon támaszkodva a bétaközönség véleményére, visszajelzéseire - rengeteget változik a játékmechanizmus. A kezdeti kissé kaotikus térképek helyett apróbb/nagyobb változtatásokkal elérték, hogy mostanra frontvonalak mentén alakulnak ki a harcok (ezek persze kisebb-nagyobb bázisok körül csúcsosodnak ki, tehát senki ne várjon kilométer-hosszú futóárkokat, vagy 500 méter széles hurrázó szuronyrohamokat). Ez nagyon fontos előrelépés, mert a győzelem akkor lesz stratégia, taktika és kommunikáció kérdése, ha az ellenség hadmozdulatai megjósolhatók, a mieink tervezhetők. Ettöl (is) lesz több a játék, mint egy átlagos multis FPS.

Változik a nagyobb bázisok (hadviselő felenként 3 db alapból, összesen 9 ilyen van a térképen) bevételének, megvédésének módja is, ahogy az is, hogy ez mit eredményez a játékban. Változik a bázisok alaprajza, felszereltsége is.

És persze folyamatosan változik a fegyverek karakterisztikája, egyensúlya - ehhez jön, hogy folyamatosan nyílnak meg a képzettségek (pl. hekkelés), képességek (pl. parancsnoki rendszer), felszerelések (páncélmódosítók, irányzékok, fegyvertartozékok, sőt, új fegyverek, illetve járműves képességek).

Bármit is írnék, az épp a pillanatnyi állapotot tükrözné, ami viszont lehet, hogy már másnapra gyökeresen megváltozik. Ebben a helyzetben épp ezt a változékonyságot emelem ki, mint fontos fegyvertényt. A fejlesztők odafigyelnek a visszajelzésekre, és hajlandóak addig finomítani a mechanikát, amíg a játékélmény valóban élvezetes és összetett lesz. Ha kell, változtatnak a koncepció egy-egy jelentős alapján, kipróbálják a B, sőt C-tervet is, és azt tartják meg, ami valóban előnyére válik a játéknak.

Megy a bétateszt, és ez valóban egy old school béta. Nem a reklám helye, meg a hype felfuttatása a feladata, hanem a teljesítmény és a játékmenet optimalizálása. Ennél jobb nem is történhet egy játékkal!

Címkék: Címkék

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://planetside.blog.hu/api/trackback/id/tr104793034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

DzsonMeklén · http://defenderdown.gportal.hu 2012.09.24. 10:39:35

Helló!

Melyiken szoktál játszani? Mi a soliderneved?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.09.24. 18:09:36

A Thyone szerverre ment az egész outfit (ahogy a korábbi egyetlen szerver a Werner legnagyobb része), így természetesen én is itt indítottam a fő karakterem.

DzsonMeklén · http://defenderdown.gportal.hu 2012.09.27. 09:53:01

Frakció?

Más:
Korábban írtad az ismertetőben, hogy a infiltratorral lehet levegőt visszatartani célzásnál. Hogyan?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.09.29. 18:49:52

TR4life!

Alapból shift. Nagylevegő, benntart, kifúj - elég hamar. És nagyobb tüdőt képességpontból sem tudsz szerezni.

Egyébként most épp ömlik ránk a képességpont, szóval ha valamit ki akar valaki próbálni, akkor mostanában kezdje, mert 1-2 nap alatt lesz annyi pontja, hogy el sem lehet költeni.

DzsonMeklén · http://defenderdown.gportal.hu 2012.10.02. 08:53:02

Mocskos despota! Szabadságot a Konglomerátumnak! :)

Ja, jó furcsa ez a tápolás, de én is kipróbáltam egy csomó dolgot! Azért nem bánom, ha visszatér a régi kerékvágás. Jó lenne egy auraxiumpörgős hét is, kipróbálni a többi fegyót is. Nagyon drágák.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.10.02. 23:17:14

@DzsonMeklén: Igazából annyira nem drágák. Van átlagosan 3 db bázisod, ami 20-20 auraxiumot genenerál. Néha több is, máskor csak 2.

Minden 5 percben jóváírják, tehát 5 perc alatt kapsz 60-at, 1 óra alatt 720-at. Napi két óra játékkal az 1440, az egy héten öt nappal számolva 7200. Erre jön a bónusz a nagy bázisokon elért eredményeidért (x emberenként kapsz, vagy tapasztalati pontért? mindegy, változhat). Tehát összejön 8000 auraxium egy héten akkor is, ha csak esténként tolod egy keveset. Ebből pedig másfél hét alatt vehetsz levegő-levegő rakétát, vagy 1-2 löveget a tankokra, Libre, esetleg egy hét alatt összejön az irányított rakétás páncélelhárító.

Ez nem rossz ütem, átlag hetente kipróbálhatsz valami újdonságot, illetve ha kinézel magadnak valamit, elég hamar összejön. Ehhez képest a cert pontok viszont általában (és a következő karaktertörlés után várhatóan ismét) elég lassan csordogálnak.